tisdag 29 juni 2010

Klänningskort

I söndags hade vi äran att bli faddrar åt Pyzzlans lilla dotter. Det var ett jättefint dop och huvudpersonen sov sig igenom hela evenemanget :-)


Jag gjorde ett dopkort i form av en söt babyklänning till henne.




Framsidan är dekorerad med blommigt papper, satinband, blingpärlor, minirosor och spets.





Massor med minirosor på rad.




På insidan skrev jag en dikt och en liten hälsning från oss.


Inuti dekorerade jag med lite blommor och blad. Det svåraste var att få mallen gjord, sen var det inte så svårt att dekorera kortet. Som tur var hittade jag lite olika mallar på nätet som jag utgick ifrån.

Jag skickade in kortet till Scraplyckans junitävling och JAG VANN! Känns jätteroligt eftersom jag har scrappat så lite på senaste tiden. Så nu kan jag se fram emot en liten vinst i postlådan om ett tag! :-)

Ha det så bra i sommarvärmen!

13 kommentarer:

Maja Stokk / eyovine sa...

Superfint och välarbetat =)

Kramiz Maja

Ulla sa...

Detta kommer hon att beundra lång tid (50-60 år)framöver. Kanonfint, och vilken ära.

Pyzzlan sa...

Kortet är såå fint och orginellt, det kommer hon nog att uppskatta bara hon blir litet äldre. Så matchade det ju din klänning också vilket var kul :-)

Ankicharlottas bloggochscrap sa...

Vilket underbart kort! Jättefint! :)

Heidi Backman sa...

Oj vilket underbart annorlunda kort! :o)

NuttesPyssel sa...

Det var det sötaste!

Linda sa...

alldeles, alldeles underbart kort!

Susanna sa...

Så fint! :)
Vad kusligt :o Vi var också på dop i söndags, till en tjej som heter Emma Alexandra :o Men jag såg inte er där så det kan ju inte ha varit samma dop :D

/Susanna

NB sa...

Vad snyggt det var med alla minirosor på rad!

Pyzzlis sa...

Så snyggt kort... och grattis till vinsten :)

Pyzzlis sa...

Så snyggt kort... och grattis till vinsten :)

pysselpetra sa...

Wow vilket kort - helt fantastiskt ljuvligt!!!

Martinaa sa...

Jättesött! Får man be om mallen till klänningen? Skulle jättegärna testa själv att göra något liknande.