onsdag 25 maj 2011

Strandlek

Här kommer en turkos-rosa-brun LO med ett strandfoto från förra sommaren. Jag längtar tills det blir så varmt att man kan tillbringa en hel dag på stranden igen! Här har det blåst hårt i flera dagar så man har ingen riktig sommarkänsla ännu.







Fjärilar och blommor hör sommaren till.




När jag scrappar låter jag så gott som alltid färgerna i fotot bestämma vilka färger jag ska använda mig av. Oftast blir det två, max tre färger på en LO - fler än så lyckas jag inte mixa utan att det ser rörigt ut. Här har jag valt färgerna som finns i Agnes baddräkt.






En liten biljett med datum och plats. Tack för den Pyzzlan! :-)





Nu håller vi tummarna för att vi snart får inleda årets strandsäsong!

3 kommentarer:

cia sa...

Jag låter också färgerna styra mycket, men inte helt.
Gillar dina färger, särskilt här när de matchar så bra!
Snyggt! Och kul att se lite LO's från dig också :-)

Ulle sa...

Kanonsött! Så snyggt att sätta en del av rubriken på fotot ...

Anonym sa...

Vilket perfekt LO....att du har hittat färgerna på allt som matchar så fint med fotot.
Moster/B.