lördag 5 juli 2008

Utmanad

Jag har blivit utmanad av Mymlis och här kommer mina svar:

Fem saker som finns på min Att göra-lista idag:

1. Plocka bort alla småsaker som ligger och skräpar i lägenheten medan Agnes sover.

2. Hänga upp några Teletubbies-mjukisdjur på tork som jag tvättat i maskinen fast man inte får det. Hoppas på att de torkar fort så jag kan ge dem till henne snart. Det ska bli roligt att se hennes min då hon får två "riktiga" teletubbiesar - hon älskar nämligen DVD-filmerna.

3. Åka på visning av ett nybyggt hus.

4. Åka till svärföräldrarna och dricka kaffe efteråt.

5. Baka en supergod och enkel äppelpaj. Men inte smaka....


Vad gjorde du för tio år sedan?
Oj, hjälp - jag minns inte. På hösten inledde jag i alla fall mina studier på Hanken i Vasa (Svenska handelshögskolan). Men jag minns verkligen inte var jag sommarjobbade det året och jag orkar inte börja gräva i gamla papper för att ta reda på det heller. Kanske det var den sommaren jag jobbade som hotellreceptionst...


Ställen jag bott på:
Harrström, Finland - född och uppvuxen där. Flyttade hemifrån efter studenten 1996
Texas, USA - bott och bott, jag var där några månader sommaren 1995. Jag var utbytesstudent från Lions Club
Karis, Finland - tog ett mellanår efter studenten och gick på en 1-årig fotolinje på Västra Nylands folkhögskola i Karis
Vasa, Finland - har bott här sen 1996 och bor fortfarande kvar. Först bodde vi 7 år inne i stan i en 2:a. Nu bor vi i en radhustrea sen 4 år tillbaka, men vi längtar till hus NUUUU! Vill bo ganska nära Vasa, max 15 km utanför. Så om nån råkar ha en tomt till salu får ni gärna kontakta mig :-)


Fem saker jag skulle göra om jag var biljonär:
1. Bygga ett riktigt stort och lyxigt hus på den finaste och dyraste tomten.
2. Sätta in några miljoner på ett konto åt Agnes.
3. Köpa lägenheter lite här och där i världen så att man kan åka dit på semester precis när man vill.
4. Resa till USA och bila genom ALLA stater.
5. Placera en del av pengarna och hoppas på att det finns lite kvar när man blir pensionär.

Jag utmanar i min tur Karina80, mariem, Samaste, Naana, Vaniljlatte, och Brokenwings

Regler:
- Svara på alla frågor.
- Välj ut sex personer och utmana dem i deras bloggar.
- Meddela personen du blev utmanad av när du genomfört utmaningen.

11 kommentarer:

Jaana Aho sa...

Har svarat nu. Kul med en utmaning!

Gin/Ginny sa...

åh! vad roligt!! Jag ska svara alldeles snart :)

Gin/Ginny sa...

Utmaning slutförd! :)

Ejdern sa...

Tack för utmaningen! Ska göra det så fort jag är hemma tillbaks - semestrar lite ft. :)

Anonym sa...

Oj, vad skojigt att jag blev utmanad! :-) Antar den naturligtvis, imorgon tror jag.. orkar inte längre ikväll. :-o

och 17 km utanför Vasa finns fortfarande en tomt till salu, bredvid Kyro älv. ;-)

Karina sa...

Utmaningen slutförd!! =)

Anonym sa...

Utmaningen slutförd här också! :)

Gin/Ginny sa...

Nä, är inte så förtjust i bilder på Al ute på nätet längre.. :-( Tyvärr, för jag vill ju visa upp henne för hela världen samtidigt! :)

Lisbet sa...

Hej i sommarmorgonen
Har inte haft tid att surfa runt men tänkte titta lite på din sida och önska dig en underbar fortsatt sommar.

www.digiscrapp.blogspot.com

Milla sa...

finns en nominering att hämta i min blogg

Maria sa...

jag har svarat!