torsdag 20 maj 2010

Glassmonstret

Nu när jag äntligen kommit igång med scrappandet igen så var det ju lämpligt att det pågår bloggutmaningar lite här och där. Hittade en rolig utmaning i Mahlins blogg där man skulle inspireras av minst två av dessa bilder.




Jag inspirerades nog egentligen av fler än två, men det var i alla fall bild nr. 6 och 8 som jag utgick från först. Färgerna i nr.6 (rosa, turkos och grönt) och fåglarna på bild nr. 8. Det blev en LO om en glassälskande liten dam :-)



Fåglarna i närbild.


Lite punchinella fick jag med också...det var länge sen sist.


Ännu mer fåglar.


Det är verkligen svårt att få till det med dekorationer nu efter uppehållet, så jag kör på lite enklare LO:s och kort nu tills jag blir "varm i kläderna" :-) Fast egentligen har jag väl aldrig varit den som öser på en massa med dekorationer heller, jag gillar nog mest när det är ganska enkelt.



Tack för titten! Roligt att så många hittat tillbaka hit!

14 kommentarer:

cia sa...

Snyggt!
OCh kul att du fick med punchinella!
Mina ligger långt bak i skåpet...

Mahlin sa...

ooho.. Vad skoj att min lilla utmaning kunde inspirera dig! Tack för ditt bidrag =D Du hittade ju verkligen ett papper som passade perfekt och det syns verkligen hur du inspirerats av bilderna !

ZozzosLiv sa...

Åååh så härlig...Så himla roligt att se liv i bloggen igen!!:-D Rosa, turkos o vit that´s you ;-)
Kram

Pyzzlan sa...

Jamen ser man på, du är ju riktigt på G nu! Härligt fräsch LO, riktigt i din stil. Gillar A:s inställning till glass också - det finns ju inget godare!!

Pyzzlis sa...

Jättefin LO... kul att du kommit iordning såpass att du hinner scrappa lite också.

Ankicharlottas bloggochscrap sa...

Roligt att se nya alster från dig! Det har jag väntat på! :) Härliga färger på LO:n!

Karin sa...

kul å se att du är igång igen! jättehärlig lo i missg´s stil =)
kram

Karina sa...

Vilken somrig LO med härliga färgkombinationer. Snyggt datum på fotot. Det där ska jag lägga bakom örat och göra nån gång också :o)
Ha det bra!

Cattis sa...

Roligt att se dig igen! Och vilken härlig layout! Gillar färger och upplägg jättemycket!

/Cattis

Linda sa...

Härlig LO med fina färger! Enkelt är snyggt! :)

Örnen sa...

ÅÅÅhh så härlig!!!

sagapo sa...

Rolig utmaning måst jag säga och du har lyckats bra.
Carita

bitte71 sa...

Vilken härlig layout - ljuvliga färger och riktig MissG-stil!

Anonym sa...

åh. vilka underbara skapelser.
Vackert-vackert!
- camilla :)