fredag 18 februari 2011

Rosa babykort

Som jag skrev här tidigare så råder det babyboom bland mina vänner just nu. Här kommer ännu ett kort till en liten nyfödd tjej.







Stämpeln är en digital stämpel som heter "Tilly in pram". Den kan köpas på DigiStamp Boutique för en mycket billig peng. Det finns även en pojkvariant som heter "Thomas in pram". Jag är mycket förtjust i digitala stämplar, dels p.g.a. det låga priset men även för att man kan bestämma storleken på motivet själv när man printar ut den, och variera den från gång till gång.






Lite detaljbilder då...vita kvistar passar väl bra med tanke på årstiden? Man ser inte så mycket grönska just nu tyvärr :-)





Lacey circles från Spellbinders är en ny favorit. Skulle kunna köpa alla Spellbinders stansar om jag bara hade råd, de är väldigt användbara till kort tycker jag. Men en sak har jag undrat över, är det nån som använder de minsta stansarna nån gång? Jag använder mest de två största eftersom jag tycker att det är svårt att komma på användningsområden för de minsta stansarna.





Så för att utmana mig själv bestämde jag mig för att jag skulle använda en av de mindre stansarna för att göra en namnetikett. Jag valde att kombinera två olika storlekar av Labels Six och det blev ju riktigt fint!




Kortet har ännu inte nått sin mottagare, men jag bloggar det ändå. Kanske läser hennes mamma bloggen, men det är väl ingen större katastrof ändå :-)


Jag vet att det är många som väntar på några pojkiga LO:s här, och jag lovar att framkalla några foton snart! Kommer att bli en STOR utmaning för mig att knåpa ihop den första LO:n om Edvin. Jag är så inkörd på flicktemat med blommor, krusiduller och rosa så vi får se hur slutresultatet blir!


9 kommentarer:

Karro sa...

Vilket supergulligt kort och underbart motiv.
Ja visst är spellbinders underbara! Jag har köpt ett par nya nu och är förälskad i dom! :)

Heidi sa...

Snyggt kort! Har själv lacy squares från spellbinders men har bara använt dom två största hittills.

RockMom sa...

Kul att du hittat till min blogg :)
Jag satte till dig också bland favoriterna, för som du säger så är det intressant att följa såna med barn i samma ålder!

Gjorde din väninna annars snitt på VCS?..isåfall var det hon och jag som snittades den 29:e, och då såg jag henne och bytte ett par ord med henne :)

RockMom sa...

Då var det nog hon. Hade eget rum, och med två bebisar så rörde jag mig int så mycket där utanför, men vi bytte några ord då vi visade upp bebbarna för barläkaren.

Vi bor både i Vasa och i Närpes. Liten stadslägenhet och stort hus..så e på båda ställena lite turvis :) Så ja, världen e liten!!

Karina sa...

Jätte fint kort!!
Alltså hur fungerar det riktigt i praktiken när man beställer en digital stämpel?? Det där lät som nåt för mej.
Spellbinders har jag inte prövat på, men nu fick jag lite ideér hur man kunde använda dem.

Ja, speciellt jag är VÄLDIGT nyfiken på en pojk-LO nu!!! ;o) Men jag vet att du som vanligt kommer att klara det med glans!

Ha det bra!

Annette sa...

Så fint kort! Jag har precis fått hem mina första spellbinders, skall bli kul att testa dem. Vad som också skall bli kul, är att se vad du hittar på när det blir pojktema! :) ha det gott!

Josephine sa...

Tusen tack för kommentaren om tuttanvändningen. Jag följde min instinkt och gav tutt åt henne och javisst är det betydligt lättare och jag är tacksam hon tar den så lätt emot..

Fin blogg du har!!

Johanna sa...

Wow!!! Vilket otroligt fint kort! :) Lite kär i din bloggdesign också ska jag erkänna, full med charm!

Rövarmamman♥ sa...

Så fin! :)