torsdag 23 april 2009

Glitter i massor!

Nu ska jag visa den andra prinsess-LO:n (som jag gjorde med det mera lyckade fotot). Den är gjord till StoryHouse och jag har använt ett helt underbart glittrigt papper från Best Creation. Det är något så ovanligt som ett megaglittrigt papper som inte släpper från sig ett enda glitterkorn! Vanligtvis då man jobbar med glittriga saker är ju hela bordet och golvet och alla som bor i huset helt glittriga, men inte med det här pappret. Jag gnuggade t.o.m. på det för att se om det skulle lossna lite glitter, men näpp, inte ett korn. Pappret finns i rosa, blått, grönt och silver.

Jag ritade en ram av det glittriga pappret och klippte ut. Jag tänkte att den här LO:n skulle funka ihop med den andra prinsess-LO:n så därför gjorde jag pappret till samma form som den. Dessutom stansade jag ut några blommor och dekorerade med pärlswirls.




Jag råkade ha gamla glittriga bokstäver i nästan samma nyans som pappret så de passade bra till den här LO:n. Den silvriga punchinellan fäste jag på ett svart papper och klippte lite ojämnt i kanterna.



4 kommentarer:

Anonym sa...

men oj vad sött!!

Bettan sa...

Kanonfin :o) Tycker ju kortet på Agnes är så fint!

Alex sa...

o-la-la! nu snackar vi glittrigt! :-) det var ungefär nåt sånt här jag hade föreställt mig då förut när du överraskade med den lite humoristiska LOn :-) uuuunderbar! o du, det var nog det snyggaste sättet att använda punchinella på som jag har sett hittills! jag som aldrig vet vad jag ska göra av med den... nu vet jag! tack för inspirationen!

Angelica - Angel - Dolliver sa...

Gud vad snygg denna LO var! Tyckte den andra också var snygg - men denna tar nog hem priset! Fott är verkligen underbart och glittret och blinget och - ja allt är bara så s*tans snyggt! *ler*

Ha en trevlig helg!
Kram / Angelica