onsdag 25 februari 2009

En salig blandning

Det är många som är nyfikna på mina inköp från norska butiken Papirloftet så här kommer några foton på alla fina saker. Ni som inte ännu kollat in den butiken - gör det nu! Det är min nya favoritbutik! De har jättefina handgjorda mulberryblommor (jag köpte 6 askar av dem...) Hittade också nya thickers som jag inte sett i någon annan butik ännu.



En massa papper blev det också. De har lite annorlunda papper, många med "specialformade" kanter som jag tycker är fint. Jag hittade också härliga papper som påminner lite om tårtpapper.



I lördags var vi på ett jättehärligt bröllop och jag gjorde såklart ett bröllopskort åt brudparet. Samma stil som på ett annat bröllopskort jag gjort...jag hade så dålig fantasi och lite bråttom att hinna få ihop det.


Sen fick jag även i uppdrag att scrappa en dikt åt brudparet. På möhippan skulle bruden skriva en dikt till brudgummen. Hon fick 10 knäppa ord som MÅSTE vara med i dikten. Det blev en riktigt rolig kärleksdikt. Jag har suddat ut texten för jag tror inte hon vill att alla ska läsa den :-) Men ni ser kanske ändå lite hur själva sidan ser ut (den är i A4-format). De svarta blomrankorna är utskurna med Silhouetten.


Det var allt för denna gång!

12 kommentarer:

MalinL sa...

Ah vilka härliga kort!

Men DU vilka FANTASTISKA papper!!!!

Lotta sa...

Vilka toksnygga kort....älskar den i mitten. Härliga färger...
Ang. den norska butiken.....är det dyrt? (det brukar vara dyrt i norge..)

ZozzosLiv sa...

Jätte härliga kort...Baby korte vort ju super bra!!Ojj va HÄRLI beställning du ha joort!!Nu ventar ja me späning på va allt fiint du kåmmer ti laag!!:-)Kram

Lotta sa...

Maila mig på lottajohansson_75@hotmail.com
så tar vi det där.....

Alex sa...

fiiiint! gillar speciellt A4:an med dikten. rolig idé till möhippan också!

men du vilka grejer du har köpt! *suktar* ska bli spännande att se vad du ska hitta på med allt det vackra!

cia sa...

Snyggt som vanligt!

Och vilka inköp!
Jag blev alldeles matt när jag kikade in där-Jisses vad med grejer!!!
Får vänta tills jag börjar jobba och drar in lite pengar igen;-)

Karin sa...

Wow! vilka härliga papper & annat du har shoppat ! Måste kika in där, även om det ser ut att bli dyrt för mig ;)
söta kort & himla snyggt med dikten! :)

Kram!

Pyzzlan sa...

Vilken underbar shopping! Jag vågade inte ens titta på pappren i shoppen... Jättefina kort har du gjort också - pojkkortet är ju hur lyckat som helst!

Karina sa...

Jag har kollat in butiken och där fanns ju bara SÅ härliga grejer. Jag får lönen på fredagen...gissar att jag inte kan hålla mej från en beställning i helgen!! ;-)
Jätte fina grejer du köpt! Ser framemot att se vad du gör av alltihopa!

Heidi Backman sa...

Oj vilka härliga saker du beställt! :o) korten var också jättefina..sällan man ser dig göra någonting i blått! ;o)

Ankicharlottas bloggochscrap sa...

Vilket härligt paket du beställt! Blir shoppingsugen... :-)Väntar med spänning på alla underbara grejer du gör av detta!

Ursöta kort!!!!

Lillnettan sa...

Hej! Jag har en fråga... jag har varit inne flera gånger hos Papirloftet och nosat på alla deras underbara saker, men jag vågar aldrig beställa! Jag är lite rädd för att frakten ska bli dyr och för att massa extra avgifter ska tillkomma och så. Får man vara så ofin och fråga ungefär vad frakten gick på för det du köpte? Maila mig gärna på anneth.strinnholm@hotmail.com - det skulle göra mig så glad! :-D

Kram Anneth