onsdag 18 februari 2009

Pro-Marker låda

Grodans pågår just nu en alter-utmaning där man ska scrappa vad som helst förutom en LO eller ett kort. Alter är ett ganska okänt område för mig, men det var jättekul att prova på. Jag gjorde om en Sia-glasslåda till en förvaringsask för mina Pro-Marker pennor. Självklart i mina favoritfärger rosa, svart och vitt :-)

Det var inte helt lätt att klä in lådan med papper eftersom den inte var rak utan den gick lite snett utåt. Skarven klädde jag med en svart pappersremsa som jag duttade Pearl maker på. Jag ville inte dekorera lådan alltför mycket eftersom jag tror det blir opraktiskt att hantera den då. Så jag stansade bara ut några blommor i två olika storlekar - det fick räcka som dekorationer.





Rutan med texten på har jag gjort i datorn och printat ut på ett rosa papper. Det är samma ruta som jag använde till babykortet, men den är lite större nu.



15 kommentarer:

ZozzosLiv sa...

Vatå enkelt laga???:-O Gud va snygg loåd!!!I´m amazed. Tå du hadd skriva enkel altrad glassloåd. Jaa tå trodd man an sku va enkel å tå man skåda så holld ju hakon poå ti far i gålve. Härliga färdor. Fina blommor. Fiffigt laga. NU ska jag å byöv lag en loåd ti mina PROs. Hmm,,kanske man foår lift typ elå naa??;-) Kraam

cia sa...

Jättefin!

Ejdern sa...

Häftigt! Bra idé.

Maja Stokk / eyovine sa...

Superfin!!! Du gör så stilrena snygga saker. Har en glasslåda jag å till mina pennor.... dock inte dekorerad..den är bara ful =D... kanske skulle försöka snygga till den.

Karina sa...

Snygg låda! =)

Karina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Bettan sa...

Urläckert! Vad är det för sorts glass som ger så praktiska lådor? :-o Ska nog kila till ica tror jag :-D
Önskar dig en trevlig kväll!
Elisabeth

lillis70 sa...

Din f.d. glasslåda blev jätte fin!
Kortet under med förresten :-)

Alex sa...

så stilrent o fint! nåt man skulle kunna tänka sig att köpa i en affär :-) bra att tänka på det det praktiska oxå.. för själv kan jag oxå ibland undra hur lätta de är att använda när de är överfulla med dekosar.. den här var så där.. perfekt lagom dekorerad för min smak :-)

Pernilla ~Pillan~ sa...

Jättesnygg låda! jag har själv försökt klä sådan låda och det är INTE lätt eftersom det inte är rakt... men skitsnyggt resultat!

Karin sa...

Supersnygg låda! Läckra blommor!

Tack för din snälla kommentar i bloggen & ja, det är tyll under blommorna :o)
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram.

Ankicharlottas bloggochscrap sa...

Supersnygg låda!!

Pyzzlan sa...

Vilken kul idé att fixa till en glasslåda. Miljövänligt med recycling dessutom! I rosa och brunt då förstås :-) Men den är jättefin faktiskt.

Articsisters sa...

Hej!
Det var så länge sedan jag var ute på bloggrunda och nu tänker jag ta tag i detta igen.
Jag behöver vila ögonen lite på färg och form så jag hoppade in hos dig en stund.


Lisbet

Heidi Backman sa...

Oj vilken fin "glasslåda" det blev! :-) Härliga färger också! :-)