fredag 28 augusti 2009

Lift + present

MissMian har en tävling i sin blogg där man ska lifta en av hennes underbara LO:s. Man får välja fritt och jag hade väldigt svårt att bestämma mig för vilken jag skulle lifta. Men när jag såg den här kom jag på att jag har ett likadant papper som jag inte använt, så då bestämde jag mig för att lifta den. Så här ser MissMians LO ut:




Och så här blev min LO. Jag liftade hela upplägget förutom att jag flyttat textremsorna lite neråt. Och så har jag bytt ut den gröna färgen mot rosa :-)




Rosa och turkosa knappar. Jag är väldigt dålig på att komma på att använda knappar, det behöver nästan vara ett måste för att jag ska komma på att söka fram knapparna.







Blommorna är urklippta från ett mönstrat papper från Kaiser Kraft.



Turkos Pearl Maker på den vita remsan.




Igår fick jag en trevlig överraskning av Pyzzlan - nämligen en sån här fin presentpåse som tack för att jag antog hennes utmaning!





Och allt det här fina låga inuti påsen - många saker i rosa :-) De rosa hjärtanen blev jag sååå förälskad i, så igår satt jag och ritade av dem på chipboard och klippte ut och målade egna :-) Sånt burkar jag inte ha tålamod med, men de här var bara så fina så jag vill ha fler! Och söta, små kakservetter som jag sökt efter i varje butik utan att hitta!



Så ett stort tack till Pyzzlan för alla fina saker! Tror jag ska använda dem till en utmaning som jag hittade på CC:n som pågår på Scraplyckan just nu. Har inte hunnit göra ett enda bidrag dit ännu eftersom vi är sjuka här i huset, men jag hoppas att jag hinner med nåt innan helgen är slut.

Ha en trevlig helg!


5 kommentarer:

Mathilde sa...

Ååh vad fint! Gillar verkligen det runda turkosa pappret. Måste köpa några sånna! Och vad fina saker du fick! Blir roligt att se vad du hittar på med dom!
Kram

Sandra sa...

Jag gillar ALLT turkost så den här var verkligen i min smak :)

MissMian sa...

Så underbar tolkning!!!! Tack att du vill vara med i tävlingen!!

cia sa...

Härlig lift och kul present/vinst:-)
Ser fram emot vad du skapar med dem:-)

Pyzzlan sa...

Vilken härligt sommarfräsch LO och vilket fint foto! Roligt om du gillade innehållet i påsen :-)Hoppas att ni mår bättre nu och får njuta litet av ledigheten. Ha det bra!