lördag 6 juni 2009

Tankfull

På Hobbyhuset pågår just nu en skissutmaning där man ska tolka en skiss ritad av Essmo. Förutom att scrappa efter skissen skulle man ha med wellpapp, 2 band/spetsar och minirosor. Passade mig perfekt! Så här såg skissen ut:


Och så här blev min LO:


Jag hade inte alls tänkt ha gröna blommor, men jag såg en svag nyans av grönt i pappret som är under fotot så jag bestämde mig för grönt istället för bara bruna och beige blommor. Dessutom hittade jag passande gröna rub-on bokstäver. Pappret som är under fotot var egentligen 12x12" och formskuret, men jag klippte det lite mindre och ritade av den kurviga formen och klippte ut på den ena sidan. De övriga två pappren är från Maja Design om jag inte minns fel.


Bookplate från Tim Holtz. Jag satte en rub-on blomma i mitten. Jag har målat wellpappen med Crackle Paint.



16 kommentarer:

Pyzzlan sa...

Härlig tolkning av skissen och rubriken! Jag gjorde ju nyligen en Lo med samma rubrik :-) Man ser inte riktigt nyanserna i pappret på fotot, men de gröna blommorna ser ut att passar kanonbra till.

ZozzosLiv sa...

OjojojOJJ MissG. Detta är en av de finaste LO.sen jag någonsin sett...SÅÅÅ UNDERBAAR...:-O

Kraam:-)

Örnen sa...

Oj wow vad vacker!!!!

cia sa...

Men ååååå, denna var ju bara heeeeelt underbar!!!!
Wow säger jag vbara.
Ursnyggt med flera lager spets.
Stolrent men ändå dekorerat och fint.

Mrs X sa...

HELT underbar!!! Tycker du gjorde helt rätt i att ta med lite gröna blommor, de lyfter hela layouten! Så himla snyggt med wellpappen, det skurna papperet, bookplaten... helt enkelt KANON!! :)

Yoli Design sa...

ååå så vacker LO...
Ja, jag är också med i tävlingen... med stenhård konkurens ser jag!! *skrattar*
Kraaaaaaaaaaam

Bettan sa...

Den här är helt fantastiskt vacker! Maja designs Äntligen "syrenen blommar" heter det understa pappret :-) Har det här.
Grattis till publiceringarna på scrappiz!

Maja Stokk / eyovine sa...

mmmmmmm ljuvlig =)

Alex sa...

Åh så vacker! Så välarbetad! Underbar blomkreation! Hela designen gillar jag massor! Toppen! Wow!

Anne M sa...

Åå denne var nydelig!! Mange flotte detaljer på denne. Herlig bilde:)

Lena50 sa...

Verkligen fin och välgjord, den ger ett behagligt intryck....Lena

Anonym sa...

Denna lon var helt underbar.helt i min smak. tack för kommentaren i min blogg.kram...tyrasmatte.

Claudia79 sa...

Suuuuperfin!!!

Hanna sa...

Oj oj oj det var det vackraste jag sett på länge!!!!

Hanna sa...

Oj oj oj det var det vackraste jag sett på länge!!!!

Anonym sa...

Såg den här på Hobbyhusets blogg precis och den är HELT UNDERBAR!!
Så vacker och stämningsfull! Nu ska jag kolla runt här ett tac och insupa inspiration! Du gör så mycket fint! Tack för ditt besök hos mig för ett tag sen. Är lite dålig på att kommentera, men bättre sent än aldrig... ;0)